VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaká auta řídí silniční piráti? Volkswageny, BMW, Audi i Daihatsu

Deník zanalyzoval všech 20 tisíc letošních nehod v Praze a středních Čechách. Na řidiče jakých značek si dát pozor?  

25.11.2016
SDÍLEJ:

Foto: Shutterstock.com

Pokud chtějí lídé po pražských ulicích a středočeských silnicích dojet bez úhony do cíle, musí dávat pozor zejména na řidiče škodovek, volkswagenů a fordů. Právě ti během prvních deseti měsíců letošního roku bourali v těchto dvou regionech nejčastěji. Dohromady způsobili polovinu ze všech 20 tisíc nehod.

„Nejvíce nehod evidujeme u nejčastěji zastoupených značek a modelů," potvrzuje zjištění Deníku pojistný matematik Petr Jedlička 
z České kanceláře pojistitelů (ČKP).

Nelichotivý výsledek vozů tří oblíbených značek je dán tím, že jich po tuzemských silnicích jezdí nejvíce.

Platí to i obráceně. „Nejméně nehod způsobují nejstarší vozidla, jejichž zastoupení je již minimální," doplňuje Jedlička.

Největší piráti? Ti, na které se nadává


Deník proto porovnal absolutní počty nehod s tím, kolik vozů jednotlivých značek je evidováno v centrálním registru aut.

Jako největší piráti silnic se pak v pražském provozu ukázali řidiči dražších a silnějších vozů – volks
wagenů, audi a „bavoráků". Právě na jejich majitele nejčastěji lidé nadávají v hospodách i na internetu. Statistika z hlavního města naznačuje, že k tomu mají racionální důvod.

Ve středních Čechách se zase jako největší ukázali řidiči luxusnějších sporťáků Ferrari 
a Maserati. Vozy s koněm ve znaku bouraly sice jen tři, ale vzhledem k tomu, jak málo jich po středočeských silnicích jezdí, jejich majitelům řízení moc nejde. 

Ale nejen lidé za volantem drahých vozů se vymykají z průměru. Jak v Praze, tak Středočeském kraji patří smutné „prvenství" hned ve dvou kategoriích řidičům japonských Daihatsu. Konkrétně: ve středních Čechách bourali sice jen dvakrát, jenže obě nehody skončily zraněním. A jeden 
z řidičů navíc po srážce navíc nadýchal přes jedno promile alkoholu. 

Když je škoda obří


Při pohledu na nehody 
s nejvyššími způsobenými škodami logicky žebříčku dominují luxusní Porsche, Ferrari a Maserati. V průměru jde o bouračky za statisíce.

Nicméně i když dražších vozů jezdí v Praze více než jinde v republice, podle dat ČKP (která zahrnují i nehody nenahlášené policii) činí průměrná škoda v metropoli 41,7 tisíce. Tedy méně, než 
v dalších českých regionech. Důvodem je pomalejší jízda kvůli hustšímu provozu.

Když pražští řidiči vyrazí na silnice mimo hlavní město, měli by si dát pozor hlavně na Mělnicku. „Tam dosahuje průměrná škoda výše 70,9 tisíce korun, což je po Litoměřicích druhý nejhorší výsledek v celé republice," zakončil Jedlička.

PROSTUDUJTE SI: Nehody v Praze.


PROSTUDUJTE SI: Nehody ve středních Čechách.


Autor: Aleš Vojíř, Petr Schreib

25.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Na začátku roku stálo podél českých silnic a dálnic 3906 veřejných čerpacích stanic - o desetinu víc než před deseti lety. V přepočtu na počet obyvatel i osobních aut je jich u nás ve srovnání s okolními státy nezvykle hodně.

Kometa a její předchůdci? Éra slavných dynastií je pryč

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Proklikejte si, jaké týmy dominovaly nejvyšší hokejové soutěži od sezony 1936/1937 až do dneška.

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Babiš kauzy nevysvětlil, s korupcí nezatočil

Polovina Čechů se domnívá, že by vicepremiér a šéf hnutí ANO měl odejít z vlády.

Česku hrozí sucho, nepomohly ani přívaly sněhu. Kde jsou největší problémy?

Odvádět dešťovou vodu do kanálů a zalévat tou pitnou je neskutečné plýtvání, varují experti.

Vymírající okresy v Česku. Odkud uteklo za čtvrt století nejvíce lidí?

Obyvatel Česka přibývá. A nejen díky cizincům, kteří přišli do země za lepším životem. Loni se narodilo o pět tisíc dětí víc, než kolik lidí zemřelo. Zatímco z oblastí na periferiích země obyvatelé houfně mizeli, v prstenci okolo metropole jich přibylo skoro čtvrt milionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies