VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaká auta řídí silniční piráti? Volkswageny, BMW, Audi i Daihatsu

Deník zanalyzoval všech 20 tisíc letošních nehod v Praze a středních Čechách. Na řidiče jakých značek si dát pozor?  

25.11.2016
SDÍLEJ:

Foto: Shutterstock.com

Pokud chtějí lídé po pražských ulicích a středočeských silnicích dojet bez úhony do cíle, musí dávat pozor zejména na řidiče škodovek, volkswagenů a fordů. Právě ti během prvních deseti měsíců letošního roku bourali v těchto dvou regionech nejčastěji. Dohromady způsobili polovinu ze všech 20 tisíc nehod.

„Nejvíce nehod evidujeme u nejčastěji zastoupených značek a modelů," potvrzuje zjištění Deníku pojistný matematik Petr Jedlička 
z České kanceláře pojistitelů (ČKP).

Nelichotivý výsledek vozů tří oblíbených značek je dán tím, že jich po tuzemských silnicích jezdí nejvíce.

Platí to i obráceně. „Nejméně nehod způsobují nejstarší vozidla, jejichž zastoupení je již minimální," doplňuje Jedlička.

Největší piráti? Ti, na které se nadává


Deník proto porovnal absolutní počty nehod s tím, kolik vozů jednotlivých značek je evidováno v centrálním registru aut.

Jako největší piráti silnic se pak v pražském provozu ukázali řidiči dražších a silnějších vozů – volks
wagenů, audi a „bavoráků". Právě na jejich majitele nejčastěji lidé nadávají v hospodách i na internetu. Statistika z hlavního města naznačuje, že k tomu mají racionální důvod.

Ve středních Čechách se zase jako největší ukázali řidiči luxusnějších sporťáků Ferrari 
a Maserati. Vozy s koněm ve znaku bouraly sice jen tři, ale vzhledem k tomu, jak málo jich po středočeských silnicích jezdí, jejich majitelům řízení moc nejde. 

Ale nejen lidé za volantem drahých vozů se vymykají z průměru. Jak v Praze, tak Středočeském kraji patří smutné „prvenství" hned ve dvou kategoriích řidičům japonských Daihatsu. Konkrétně: ve středních Čechách bourali sice jen dvakrát, jenže obě nehody skončily zraněním. A jeden 
z řidičů navíc po srážce navíc nadýchal přes jedno promile alkoholu. 

Když je škoda obří


Při pohledu na nehody 
s nejvyššími způsobenými škodami logicky žebříčku dominují luxusní Porsche, Ferrari a Maserati. V průměru jde o bouračky za statisíce.

Nicméně i když dražších vozů jezdí v Praze více než jinde v republice, podle dat ČKP (která zahrnují i nehody nenahlášené policii) činí průměrná škoda v metropoli 41,7 tisíce. Tedy méně, než 
v dalších českých regionech. Důvodem je pomalejší jízda kvůli hustšímu provozu.

Když pražští řidiči vyrazí na silnice mimo hlavní město, měli by si dát pozor hlavně na Mělnicku. „Tam dosahuje průměrná škoda výše 70,9 tisíce korun, což je po Litoměřicích druhý nejhorší výsledek v celé republice," zakončil Jedlička.

PROSTUDUJTE SI: Nehody v Praze.


PROSTUDUJTE SI: Nehody ve středních Čechách.


Autor: Aleš Vojíř, Petr Schreib

25.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smrtící nemoc prasat se blíží. Už zaklepala u sousedů

Veterináři se obávají nákazy, která by mohla decimovat chovy. Africký mor prasat se přesouvá ze severu do Polska i na Ukrajinu. Přenášejí ho divočáci.

Potraviny cestují přes hranice. Zbytečně

Čeští výrobci jídla by dokázali uspokojit domácí poptávku. Jenže lidé dávají přednost levnějším zahraničním výrobkům.

Za jak dlouho vyděláte na byt 3+1? Na Ústecku za 3 roky. V centru Prahy za 43

Ceny nemovitostí napříč republikou se zásadně liší. V poslední době ale skoro všude vystřelily nahoru a Česká národní banka varuje, že jsou o desetinu „přepálené".

Ráj luxusních aut? Praha. A taky Černošice

Česká metropole patří k nejbohatším regionům v celé Evropě. A tomu odpovídá i vysoký počet superdrahých vozů.

České spotřebitele drtí vysoké ceny másla. Je nejdražší v historii

/INFOGRAFIKA/ Tak drahé máslo jako nyní ještě nebylo. Zatímco ještě loni v červnu stála čtvrtkilová kostka másla 33,36 korun, letos v březnu byla dokonce o více než desetikorunu dražší. Důvodem je vyšší poptávka i snížení evropské produkce mléka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies