Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejhorší dárky: tablety na hubnutí či žehlicí prkno

Když už vyberete svým blízkým nevhodný vánoční dárek, můžete to svést na Ježíska. Ten naděluje v 60 procentech českých domácností.

22.12.2016 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Shutterstock.com

Vánoční speciál Deníku najdete ZDE

Pokud stále ještě nemáte nakoupené vánoční dárky, ani v záchvatu největšího zoufalství pro ně raději nechoďte do sexshopů, domácích potřeb či agentur zprostředkovávajících netradiční zážitky.

Právě poukázky na adrenalinové akce, erotické pomůcky či tablety na hubnutí jsou podle průzkumu agentury Sanep nejméně vítanými dárky. Podle něj člověk příliš nezaboduje ani s vybavením domácností, jako je nádobí, prostředky na úklid či žehlicí prkno.

Santa Claus prohrál

Pokud přeci jen pořídíte dárek, kterým se netrefíte do vkusu obdarovaného, můžete tento „přešlap" svést na Ježíška. Právě on totiž naděluje pod stromkem ve více než 60 procentech českých domácností.

Děda Mráz či Santa Claus – i přes obří masáž v televizi a nákupních centrech – nosí dárky podle zmíněného průzkumu v zanedbatelných třech promile českých rodin.

Obecně ale platí, že obdarovávaní nejsou příliš nároční. Více než třetina z nich si váží jakéhokoli dárku. Radost jim většinou udělá knížka, finanční prostředky v obálce či dárek z lásky.

Čtěte také: Svařák index 2016: Nejvíce si užijí na Ústecku

Hlavně klid

Téměř třetina veřejnosti sice vnímá Vánoce jako období klidu a pohody, nicméně pro skoro desetinu Čechů znamenají chaos a stres.

„V souhrnu 82 procent populace se domnívá, že Vánoce jsou spíše komerční událostí než křesťanským svátkem," říká Oldřich Zajíc, ředitel Sanepu.

Tomuto způsobu vnímání Vánoc nicméně lidé usilovně napomáhají zvyšováním výdajů na nákup dárků a zvětšujícím se počtem lidí, kteří jsou ochotni se na nákup dárků zadlužit.

,,Češi by nejraději prožívali Vánoce v kruhu svých blízkých s malými a spíše symbolickými dárky, zatímco realita je spíše ve shonu a nákupním šílenství, kterému významně napomáhá masivní reklama a způsob života v konzumní společnosti," uzavírá Zajíc

Čtěte také: Dvě procenta Čechů neslaví Vánoce vůbec, většinou senioři


Autor: Aleš Vojíř

22.12.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Za mlsání si připlatíme. Cukráři kvůli máslu zdražují

/INFOGRAFIKA/ - Pokud rádi šetříte, na podzim vaše peněženky při sfoukání svíček z dortu při rodinných oslavách zapláčou. Kvůli rostoucím cenám másla zdraží i cukráři.

Počet manželských smluv je letos rekordní. Má ji pětina snoubenců

/INFOGRAFIKA/ Notáři letos sepíší dosud největší počet ujednání o budoucím majetku.

Kde povodeň pomohla aneb Příběh vzestupu Karlína

Praha /INFOGRAFIKA/ - Nejstarší pražské předměstí se proměnilo ze zanedbané tovární čtvrti v prestižní adresu plnou kanceláří, kaváren a hipsterů.

Sršni, vosy, klíšťata, blesk či snad slunce? Kdo je největší letní zabiják

Nebezpečná je už samotná cesta za letními radovánkami: loni o prázdninách zemřelo na silnicích 120 lidí.

Voda poráží pivo. Alespoň v letních vedrech

Když chtějí Češi v horkých letních dnech uhasit žízeň, nejčastěji si natočí obyčejnou vodu z kohoutku. Pak si dojdou pro pivo „ze sedmého schodu“, nebo z ledničky vytáhnou minerálku. Při večerní grilovačce si ale lidé nejraději dopřejí vychlazenou desítku či dvanáctku. Vyplývá to z průzkumu agentury SANEP pro Deník, ve kterém šestnáct set respondentů odpovídalo na otázku, co pijí v létě nejčastěji.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení