VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrtící přejezdy? Ty bez závor. Umírá na nich nejvíc lidí

Při srážkách s vlakem přišlo v loňském roce na přejezdech o život 19 lidí v osobních autech a 23 chodců.

10.1.2017
SDÍLEJ:

Loňský rok se zapíše do statistik jako jeden z nejtragičtějších v počtu mrtvých na železničních přejezdech. Při nehodách na nich zahynulo 45 lidí, což je druhé nejhorší číslo za posledních deset let.

Naprostá většina střetů s vlaky se odehrála na přejezdech zabezpečených jen světelnou signalizací bez závor. Na nich zemřelo také nejvíc lidí.

„Potvrdil se tak dlouhodobý trend, kdy ačkoliv je počet přejezdů zabezpečených světelnou signalizací bez závor přibližně čtvrtina ze všech, tak zde dochází k více než padesáti procentům úmrtí," řekl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Čtěte více: Vlak táhl auto 800 metrů, řidič nepřežil

Čtěte více: Při střetu auta s vlakem u Třeboně zemřeli dva lidé

Bezpečné závory

Jako relativně bezpečné sez pohledu motoristů ukázala ta křížení s železnicí, která často plní zpravodajské relace médií – tedy se závorami, mezi nimiž řidiči vozidel občas uvíznou.

Na nich loni zemřelo 13 lidí. „Nicméně v jedenácti případech se jednalo o chodce, kteří nerespektovali výstražné znamení a vešli na přejezd v době, kdy se blížil vlak," dodává Drápal.

Zbývající dva mrtví na přejezdech se závorami přišli o život v Golčově Jeníkově, když ale zabezpečení nefungovalo. Závory se tak nespustily a před vlakem „varoval" jen výstražný kříž.

Obří štěstí cyklistů

Vedle chodců, kterých loni zemřelo na přejezdech 23, a posádek aut (19 mrtvých), přišli o život po srážce s vlakem i dva lidé v nákladních vozech a jeden traktorista.

Štěstí v neštěstí měli čtyři cyklisté a dva motorkáři, kteří vjeli pod vlak. Všichni přežili, jeden cyklista a jeden motorkář dokonce bez zranění.

Z krajů nejvíce lidí umíralo na přejezdech ve středních a jižních Čechách a na Královéhradecku, nejméně na Ostravsku, Olomoucku a Liberecku.

Celkem loni zahynulo na všech typech drah – tedy vedle železničních i tramvajových, trolejbusových či na lanovkách – 245 lidí, o tři méně než předloni.

Čtěte více: Osobní vlak se u Vnorov srazil s traktorem. Jeho řidič nehodu nepřežil

Čtěte více: V Jihočeském kraji zemřelo loni na železnicích patnáct lidí



Autor: Aleš Vojíř

10.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Na začátku roku stálo podél českých silnic a dálnic 3906 veřejných čerpacích stanic - o desetinu víc než před deseti lety. V přepočtu na počet obyvatel i osobních aut je jich u nás ve srovnání s okolními státy nezvykle hodně.

Kometa a její předchůdci? Éra slavných dynastií je pryč

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Proklikejte si, jaké týmy dominovaly nejvyšší hokejové soutěži od sezony 1936/1937 až do dneška.

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Babiš kauzy nevysvětlil, s korupcí nezatočil

Polovina Čechů se domnívá, že by vicepremiér a šéf hnutí ANO měl odejít z vlády.

Česku hrozí sucho, nepomohly ani přívaly sněhu. Kde jsou největší problémy?

Odvádět dešťovou vodu do kanálů a zalévat tou pitnou je neskutečné plýtvání, varují experti.

Vymírající okresy v Česku. Odkud uteklo za čtvrt století nejvíce lidí?

Obyvatel Česka přibývá. A nejen díky cizincům, kteří přišli do země za lepším životem. Loni se narodilo o pět tisíc dětí víc, než kolik lidí zemřelo. Zatímco z oblastí na periferiích země obyvatelé houfně mizeli, v prstenci okolo metropole jich přibylo skoro čtvrt milionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies