Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrtící přejezdy? Ty bez závor. Umírá na nich nejvíc lidí

Při srážkách s vlakem přišlo v loňském roce na přejezdech o život 19 lidí v osobních autech a 23 chodců.

10.1.2017
SDÍLEJ:

Loňský rok se zapíše do statistik jako jeden z nejtragičtějších v počtu mrtvých na železničních přejezdech. Při nehodách na nich zahynulo 45 lidí, což je druhé nejhorší číslo za posledních deset let.

Naprostá většina střetů s vlaky se odehrála na přejezdech zabezpečených jen světelnou signalizací bez závor. Na nich zemřelo také nejvíc lidí.

„Potvrdil se tak dlouhodobý trend, kdy ačkoliv je počet přejezdů zabezpečených světelnou signalizací bez závor přibližně čtvrtina ze všech, tak zde dochází k více než padesáti procentům úmrtí," řekl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Čtěte více: Vlak táhl auto 800 metrů, řidič nepřežil

Čtěte více: Při střetu auta s vlakem u Třeboně zemřeli dva lidé

Bezpečné závory

Jako relativně bezpečné sez pohledu motoristů ukázala ta křížení s železnicí, která často plní zpravodajské relace médií – tedy se závorami, mezi nimiž řidiči vozidel občas uvíznou.

Na nich loni zemřelo 13 lidí. „Nicméně v jedenácti případech se jednalo o chodce, kteří nerespektovali výstražné znamení a vešli na přejezd v době, kdy se blížil vlak," dodává Drápal.

Zbývající dva mrtví na přejezdech se závorami přišli o život v Golčově Jeníkově, když ale zabezpečení nefungovalo. Závory se tak nespustily a před vlakem „varoval" jen výstražný kříž.

Obří štěstí cyklistů

Vedle chodců, kterých loni zemřelo na přejezdech 23, a posádek aut (19 mrtvých), přišli o život po srážce s vlakem i dva lidé v nákladních vozech a jeden traktorista.

Štěstí v neštěstí měli čtyři cyklisté a dva motorkáři, kteří vjeli pod vlak. Všichni přežili, jeden cyklista a jeden motorkář dokonce bez zranění.

Z krajů nejvíce lidí umíralo na přejezdech ve středních a jižních Čechách a na Královéhradecku, nejméně na Ostravsku, Olomoucku a Liberecku.

Celkem loni zahynulo na všech typech drah – tedy vedle železničních i tramvajových, trolejbusových či na lanovkách – 245 lidí, o tři méně než předloni.

Čtěte více: Osobní vlak se u Vnorov srazil s traktorem. Jeho řidič nehodu nepřežil

Čtěte více: V Jihočeském kraji zemřelo loni na železnicích patnáct lidí



Autor: Aleš Vojíř

10.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Za mlsání si připlatíme. Cukráři kvůli máslu zdražují

/INFOGRAFIKA/ - Pokud rádi šetříte, na podzim vaše peněženky při sfoukání svíček z dortu při rodinných oslavách zapláčou. Kvůli rostoucím cenám másla zdraží i cukráři.

Počet manželských smluv je letos rekordní. Má ji pětina snoubenců

/INFOGRAFIKA/ Notáři letos sepíší dosud největší počet ujednání o budoucím majetku.

Kde povodeň pomohla aneb Příběh vzestupu Karlína

Praha /INFOGRAFIKA/ - Nejstarší pražské předměstí se proměnilo ze zanedbané tovární čtvrti v prestižní adresu plnou kanceláří, kaváren a hipsterů.

Sršni, vosy, klíšťata, blesk či snad slunce? Kdo je největší letní zabiják

Nebezpečná je už samotná cesta za letními radovánkami: loni o prázdninách zemřelo na silnicích 120 lidí.

Voda poráží pivo. Alespoň v letních vedrech

Když chtějí Češi v horkých letních dnech uhasit žízeň, nejčastěji si natočí obyčejnou vodu z kohoutku. Pak si dojdou pro pivo „ze sedmého schodu“, nebo z ledničky vytáhnou minerálku. Při večerní grilovačce si ale lidé nejraději dopřejí vychlazenou desítku či dvanáctku. Vyplývá to z průzkumu agentury SANEP pro Deník, ve kterém šestnáct set respondentů odpovídalo na otázku, co pijí v létě nejčastěji.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení