VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrtící přejezdy? Ty bez závor. Umírá na nich nejvíc lidí

Při srážkách s vlakem přišlo v loňském roce na přejezdech o život 19 lidí v osobních autech a 23 chodců.

10.1.2017
SDÍLEJ:

Loňský rok se zapíše do statistik jako jeden z nejtragičtějších v počtu mrtvých na železničních přejezdech. Při nehodách na nich zahynulo 45 lidí, což je druhé nejhorší číslo za posledních deset let.

Naprostá většina střetů s vlaky se odehrála na přejezdech zabezpečených jen světelnou signalizací bez závor. Na nich zemřelo také nejvíc lidí.

„Potvrdil se tak dlouhodobý trend, kdy ačkoliv je počet přejezdů zabezpečených světelnou signalizací bez závor přibližně čtvrtina ze všech, tak zde dochází k více než padesáti procentům úmrtí," řekl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Čtěte více: Vlak táhl auto 800 metrů, řidič nepřežil

Čtěte více: Při střetu auta s vlakem u Třeboně zemřeli dva lidé

Bezpečné závory

Jako relativně bezpečné sez pohledu motoristů ukázala ta křížení s železnicí, která často plní zpravodajské relace médií – tedy se závorami, mezi nimiž řidiči vozidel občas uvíznou.

Na nich loni zemřelo 13 lidí. „Nicméně v jedenácti případech se jednalo o chodce, kteří nerespektovali výstražné znamení a vešli na přejezd v době, kdy se blížil vlak," dodává Drápal.

Zbývající dva mrtví na přejezdech se závorami přišli o život v Golčově Jeníkově, když ale zabezpečení nefungovalo. Závory se tak nespustily a před vlakem „varoval" jen výstražný kříž.

Obří štěstí cyklistů

Vedle chodců, kterých loni zemřelo na přejezdech 23, a posádek aut (19 mrtvých), přišli o život po srážce s vlakem i dva lidé v nákladních vozech a jeden traktorista.

Štěstí v neštěstí měli čtyři cyklisté a dva motorkáři, kteří vjeli pod vlak. Všichni přežili, jeden cyklista a jeden motorkář dokonce bez zranění.

Z krajů nejvíce lidí umíralo na přejezdech ve středních a jižních Čechách a na Královéhradecku, nejméně na Ostravsku, Olomoucku a Liberecku.

Celkem loni zahynulo na všech typech drah – tedy vedle železničních i tramvajových, trolejbusových či na lanovkách – 245 lidí, o tři méně než předloni.

Čtěte více: Osobní vlak se u Vnorov srazil s traktorem. Jeho řidič nehodu nepřežil

Čtěte více: V Jihočeském kraji zemřelo loni na železnicích patnáct lidí



Autor: Aleš Vojíř

10.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smrtící nemoc prasat se blíží. Už zaklepala u sousedů

Veterináři se obávají nákazy, která by mohla decimovat chovy. Africký mor prasat se přesouvá ze severu do Polska i na Ukrajinu. Přenášejí ho divočáci.

Potraviny cestují přes hranice. Zbytečně

Čeští výrobci jídla by dokázali uspokojit domácí poptávku. Jenže lidé dávají přednost levnějším zahraničním výrobkům.

Za jak dlouho vyděláte na byt 3+1? Na Ústecku za 3 roky. V centru Prahy za 43

Ceny nemovitostí napříč republikou se zásadně liší. V poslední době ale skoro všude vystřelily nahoru a Česká národní banka varuje, že jsou o desetinu „přepálené".

Ráj luxusních aut? Praha. A taky Černošice

Česká metropole patří k nejbohatším regionům v celé Evropě. A tomu odpovídá i vysoký počet superdrahých vozů.

České spotřebitele drtí vysoké ceny másla. Je nejdražší v historii

/INFOGRAFIKA/ Tak drahé máslo jako nyní ještě nebylo. Zatímco ještě loni v červnu stála čtvrtkilová kostka másla 33,36 korun, letos v březnu byla dokonce o více než desetikorunu dražší. Důvodem je vyšší poptávka i snížení evropské produkce mléka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies