Pokroku, novinkám a různým drobným vylepšením, která zjednodušují život, se lidé nebrání, naopak je oceňují. Pouze zhruba každý dvacátý Čech nemá takzvané inovace v lásce, vyplývá z průzkumu agentury Datank pro banku ČSOB.
Nároky Čechů v tomto ohledu nejlépe splňují obchodníci a firmy ze sektoru služeb, banky či výrobci domácích spotřebičů.
Naopak silně za očekáváním veřejnosti zaostávají oblasti, jako jsou veřejná správa, zdravot-nictví, školství či doprava.
„Zkoumali jsme, jak lidé vnímají potřeby inovací a jejich skutečný stav v oblastech, ve kterých tráví nejvíce času v běžném životě. Pokud jde o platební služby v obchodech nebo bankách, chytré spotřebiče v domácnostech nebo zábavu, tak tam jsou inovace aktivně a často nabízeny i přijímány,“ popisuje Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace.
„Průzkum ale odkryl zásadní slabá místa běžného života české populace. Velmi vysoká potřeba inovací je hlavně ve zdravotnictví a školství a u komunikace s úřady, kde má realita k požadavkům obyvatel hodně daleko,“ dodává Lhotková.
U úřadů Čechům vadí především to, že si navzájem nepředávají informace a že většinu agendy nelze vyřídit elektronicky. Výrazně by si také přáli vylepšit on-line komunikaci s lékaři. V oblasti vzdělávání zase kritizují nemoderní vybavení škol.