Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaká auta řídí silniční piráti? Volkswageny, BMW, Audi i Daihatsu

Deník zanalyzoval všech 20 tisíc letošních nehod v Praze a středních Čechách. Na řidiče jakých značek si dát pozor?  

25.11.2016
SDÍLEJ:

Foto: Shutterstock.com

Pokud chtějí lídé po pražských ulicích a středočeských silnicích dojet bez úhony do cíle, musí dávat pozor zejména na řidiče škodovek, volkswagenů a fordů. Právě ti během prvních deseti měsíců letošního roku bourali v těchto dvou regionech nejčastěji. Dohromady způsobili polovinu ze všech 20 tisíc nehod.

„Nejvíce nehod evidujeme u nejčastěji zastoupených značek a modelů," potvrzuje zjištění Deníku pojistný matematik Petr Jedlička 
z České kanceláře pojistitelů (ČKP).

Nelichotivý výsledek vozů tří oblíbených značek je dán tím, že jich po tuzemských silnicích jezdí nejvíce.

Platí to i obráceně. „Nejméně nehod způsobují nejstarší vozidla, jejichž zastoupení je již minimální," doplňuje Jedlička.

Největší piráti? Ti, na které se nadává


Deník proto porovnal absolutní počty nehod s tím, kolik vozů jednotlivých značek je evidováno v centrálním registru aut.

Jako největší piráti silnic se pak v pražském provozu ukázali řidiči dražších a silnějších vozů – volks
wagenů, audi a „bavoráků". Právě na jejich majitele nejčastěji lidé nadávají v hospodách i na internetu. Statistika z hlavního města naznačuje, že k tomu mají racionální důvod.

Ve středních Čechách se zase jako největší ukázali řidiči luxusnějších sporťáků Ferrari 
a Maserati. Vozy s koněm ve znaku bouraly sice jen tři, ale vzhledem k tomu, jak málo jich po středočeských silnicích jezdí, jejich majitelům řízení moc nejde. 

Ale nejen lidé za volantem drahých vozů se vymykají z průměru. Jak v Praze, tak Středočeském kraji patří smutné „prvenství" hned ve dvou kategoriích řidičům japonských Daihatsu. Konkrétně: ve středních Čechách bourali sice jen dvakrát, jenže obě nehody skončily zraněním. A jeden 
z řidičů navíc po srážce navíc nadýchal přes jedno promile alkoholu. 

Když je škoda obří


Při pohledu na nehody 
s nejvyššími způsobenými škodami logicky žebříčku dominují luxusní Porsche, Ferrari a Maserati. V průměru jde o bouračky za statisíce.

Nicméně i když dražších vozů jezdí v Praze více než jinde v republice, podle dat ČKP (která zahrnují i nehody nenahlášené policii) činí průměrná škoda v metropoli 41,7 tisíce. Tedy méně, než 
v dalších českých regionech. Důvodem je pomalejší jízda kvůli hustšímu provozu.

Když pražští řidiči vyrazí na silnice mimo hlavní město, měli by si dát pozor hlavně na Mělnicku. „Tam dosahuje průměrná škoda výše 70,9 tisíce korun, což je po Litoměřicích druhý nejhorší výsledek v celé republice," zakončil Jedlička.

PROSTUDUJTE SI: Nehody v Praze.


PROSTUDUJTE SI: Nehody ve středních Čechách.


Autor: Aleš Vojíř, Petr Schreib

25.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jídla v odpadcích ubude. Řetězce povinně pošlou neprodejné potraviny na charitu

Ze 785 kilogramů potravin průměrného Čecha skončí ročně v odpadu až 200 kilo. Staří vyhazují méně jídla než mládež.

Kde žijí nejchudší a nejbohatší důchodci?

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Nejvyšší starobní důchody berou muži v bývalých hornických okresech. Ženy na průměr nedosáhnou nikde.

Lyžařská sezona startuje. Denní skipas vychází na 580 korun

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Tisíce lyžařů si o nadcházejícím víkendu užijí zahájení zimní sezony na tuzemských horách a kopcích.

Místem pro život je Praha. „Medaile“ si odnášejí i jižní Čechy a Hradecko

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Srovnávací průzkum hodnotil 54 kritérií v osmi oblastech. Nejméně bodů získal Středočeský kraj.

Babišův účtenkový vesmír aneb Rok od startu EET

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Hospodští a obchodníci už poslali do EET systému 3,3 miliardy účtenek v celkové hodnotě přes 1160 miliard korun. Kdy brali Češi jejich obchody útokem a kdy nejčastěji chodili "na jedno"? Zdatovali jsme účtenky den po dni, hodinu po hodině.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT