Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaká auta řídí silniční piráti? Volkswageny, BMW, Audi i Daihatsu

Deník zanalyzoval všech 20 tisíc letošních nehod v Praze a středních Čechách. Na řidiče jakých značek si dát pozor?  

25.11.2016
SDÍLEJ:

Foto: Shutterstock.com

Pokud chtějí lídé po pražských ulicích a středočeských silnicích dojet bez úhony do cíle, musí dávat pozor zejména na řidiče škodovek, volkswagenů a fordů. Právě ti během prvních deseti měsíců letošního roku bourali v těchto dvou regionech nejčastěji. Dohromady způsobili polovinu ze všech 20 tisíc nehod.

„Nejvíce nehod evidujeme u nejčastěji zastoupených značek a modelů," potvrzuje zjištění Deníku pojistný matematik Petr Jedlička 
z České kanceláře pojistitelů (ČKP).

Nelichotivý výsledek vozů tří oblíbených značek je dán tím, že jich po tuzemských silnicích jezdí nejvíce.

Platí to i obráceně. „Nejméně nehod způsobují nejstarší vozidla, jejichž zastoupení je již minimální," doplňuje Jedlička.

Největší piráti? Ti, na které se nadává


Deník proto porovnal absolutní počty nehod s tím, kolik vozů jednotlivých značek je evidováno v centrálním registru aut.

Jako největší piráti silnic se pak v pražském provozu ukázali řidiči dražších a silnějších vozů – volks
wagenů, audi a „bavoráků". Právě na jejich majitele nejčastěji lidé nadávají v hospodách i na internetu. Statistika z hlavního města naznačuje, že k tomu mají racionální důvod.

Ve středních Čechách se zase jako největší ukázali řidiči luxusnějších sporťáků Ferrari 
a Maserati. Vozy s koněm ve znaku bouraly sice jen tři, ale vzhledem k tomu, jak málo jich po středočeských silnicích jezdí, jejich majitelům řízení moc nejde. 

Ale nejen lidé za volantem drahých vozů se vymykají z průměru. Jak v Praze, tak Středočeském kraji patří smutné „prvenství" hned ve dvou kategoriích řidičům japonských Daihatsu. Konkrétně: ve středních Čechách bourali sice jen dvakrát, jenže obě nehody skončily zraněním. A jeden 
z řidičů navíc po srážce navíc nadýchal přes jedno promile alkoholu. 

Když je škoda obří


Při pohledu na nehody 
s nejvyššími způsobenými škodami logicky žebříčku dominují luxusní Porsche, Ferrari a Maserati. V průměru jde o bouračky za statisíce.

Nicméně i když dražších vozů jezdí v Praze více než jinde v republice, podle dat ČKP (která zahrnují i nehody nenahlášené policii) činí průměrná škoda v metropoli 41,7 tisíce. Tedy méně, než 
v dalších českých regionech. Důvodem je pomalejší jízda kvůli hustšímu provozu.

Když pražští řidiči vyrazí na silnice mimo hlavní město, měli by si dát pozor hlavně na Mělnicku. „Tam dosahuje průměrná škoda výše 70,9 tisíce korun, což je po Litoměřicích druhý nejhorší výsledek v celé republice," zakončil Jedlička.

PROSTUDUJTE SI: Nehody v Praze.


PROSTUDUJTE SI: Nehody ve středních Čechách.


Autor: Aleš Vojíř, Petr Schreib

25.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 14 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště:, - Zděbradská 68, Říčany, 251 01, , Prvotní kontakt:, - tel.: 775 484 544, , Upřesňující údaje:, - řp sk. C. Pracoviště: First & last s.r.o. - zděbradská, jažlovice, Zděbradská, č.p. 68, 251 01 Říčany u Prahy. Informace: Svitlana Khibovska, +420 775 484 544.

Zdravotnictví - Záchranná služba ASČR přijme 17 000 Kč

Záchranná služba ASČR přijme řidiče dopravní zdravotní služby, do nepřetržitého provozu. Základní mzda 17.000 Kč + příplatky a odměny. Nástup možný ihned. Na plný pracovní poměr. Tel.

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 12 500 Kč

Pomocní pracovníci ve výrobě jinde neuvedení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Místo pracoviště:, - Sibřina, Ke Kolodějům 163, , Prvotní kontakt:, - e-mail: pro100invest@seznam.cz, , -Upřesňující údaje:, - krátkodobé zaměstnání. Pracoviště: Pro 100 invest s.r.o. - sibřina, Ke Kolodějům, č.p. 163, 250 84 Sibřina. Informace: Oleksandr Ihnatiuk, .

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitelka mateřské školy 21 570 Kč

Učitelé v oblasti předškolní výchovy Učitelké MŠ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21570 kč, mzda max. 24910 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme pedagogické vzdělání. , Práce v mladém kolektivu, školka prošla v minulých letech celkovou rekontstrukcí vč. venkovní zahrady. , V případě zájmu se hlaste na uvedené kontakty. , Místo výkonu práce: MŠ Chotusice č.p. 35.. Pracoviště: Základní škola chotusice, 285 76 Chotusice. Informace: Marta Radlová, +420 734 158 394.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Jednot a konzumů do hypermarketů a diskontů. Češi zanevřeli na malé prodejny

/INFOGRAFIKA/ Pro paštiku a rohlík do večerky, pro zbytek do chrámů konzumu. V hypermarketech necháváme 46 procent výdajů za potraviny.

Na dovolenou si půjčilo 11 procent Čechů. Experti před úvěry na „zážitky“ varují

/INFOGRAFIKA PO KRAJÍCH/ Když už se lidé kvůli prázdninovému pobytu zadluží, tak nejčastěji do deseti tisíc.

Tradiční prázdninové počasí? Tropy v Brně, déšť na Lysé hoře a vítr na Milešovce

/INFOGRAFIKA/ Deník zanalyzoval letní počasí na desítce meteorologických stanic v zemi. A to zpětně až do roku 1981.

Tisíciletí českých měst a vesnic. Kdy jsou poprvé zmíněny v písemných pramenech?

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Nejvíc prvních písemných zmínek o tuzemských obcích se datuje do 14. století, do doby Karla IV.

Dovolená našinců: na chalupě ve středních Čechách nebo u moře v Chorvatsku

/INFOGRAFIKA/ Autobusové zájezdy už netáhnou. Když Češi vyrazí na dovolenou do ciziny, tak vlastním autem nebo letadlem s cestovní kanceláří.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT