Patnáct mrtvých a více než šestnáct set zraněných. Taková je bilance letošních více než šestnácti tisíc dopravních nehod v hlavním městě.

Pražský Deník zanalyzoval všechny karamboly, ke kterým podle policejních statistik došlo během prvních devíti měsíců roku na území metropole, aby vyhledal ty nejnebezpečnější úseky.

Které to jsou?

V absolutním vyjádření jde o dvě hlavní tepny: Pražský okruh a Jižní spojku. Tam se bouralo už více než třistakrát.

Když se ale vezme v potaz závažnost nehod, jako jedna z nejnebezpečnějších ulic se ukazuje Českobrodská. Tam letos skončila zraněním každá pátá nehoda. A jeden člověk už tam přišel o život.

U každé páté nehody zasahovali zdravotníci také na letenské ulici Milady Horákové.

Bezpečně díky zácpám

Praha je přesto podle dopravních policistů celkem bezpečná. Karambolů je v ní sice poměrně hodně, ale ve srovnání se zbytkem republiky nejsou tak závažné.

Důvod je jednoduchý – v ulicích je příliš aut, které popojíždějí v kolonách.

„Dá se říct, že čím je doprava zacpanější, tím je bezpečnější," popisuje pražské „štěstí v neštěstí" dopravní inženýr Jiří Landa, který se podílí na tvorbě map bezpečnosti českých silnic.

Typickou nehodou v metropoli jsou tak pomačkané plechy. „Naopak nepřiměřená rychlost patří mezi nejméně časté příčiny nehod," dodává mluvčí pražských policistů Andrea Zoulová.

V hlavním městě jsou tak nejvíce ohroženi chodci. A také plechy aut, která v úzkých ulicích v centru parkují, nebo která jimi krokem projíždějí.

Když Pražský Deník přepočítal počet nehod v jednotlivých ulicích na jejich délku, jako nejrizikovější se ukázala pětapadesátimetrová karlínská ulička Pod Výtopnou a proslulá stotřicetimetrová Perlovka v Praze 1.