Kolona

Zdroj: Roman Růžička

Silnice číslo 44 přes Červenohorské sedlo se nedávno dočkala opravy, přesto patří s průměrnou rychlostí 52 kilometrů za hodinu kvůli horskému terénu k těm pomalejším

Zdroj: DENÍK/Petr Krňávek

Přemostění Velemyšlevsi na silnici I/27 z Žatecka do Mostu zařadilo tento úsek první třídy mezi ty rychlejší

Zdroj: Deník/Hynek Dlouhý

Nejpomalejší silnice první třídy v Česku: v úseku I/14 mezi Trutnovem a Náchodem pojedete sotva čtyřicítkou. A zablokování jízdního profilu je zde běžné

Zdroj: DENÍK/ Jaroslav Pich

Značná část silnic první třídy je chronicky přetížena kvůli chybějícím dálnicím. Na snímku je ucpaný průtah Náchodem, který měla už dávno nahradit D11.

Zdroj: DENÍK/ Jiří Mach

Mapa průměrných rychlostí na všech silnicích 1. třídy v Česku

Zdroj: Redakce

Nejrychlejší dvouproudá silnice v Česku spojuje dálnici D5 s Chebskem průměrnou rychlostí téměř 80 kilometrů za hodinu. V pozadí lávka pro pěší. Snímek z roku 2007 před dokončením nově vznikajícího průtahu.

Zdroj: Ivan Tomášek

Díky modernizaci silnice I/34 mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradce by se zde mělo jezdit rychleji než kilometr za minutu. Celorepublikový průměr na jedničkách je jen 57 kilometrů v hodině

Zdroj: Deník / Loskot Jaroslav

Řadu silnic první třídy trápí kromě nedostatečné šířky také stav vozovky. Na snímku jsou hluboké koleje vyjeté na silnici I/17 z Chrudimi do Hrochova Týnce

Zdroj: Karel Dvořák

Takhle by měly vypadat všechny silnice první třídy. Teoreticky. V praxi jich polovina z nich nesplňuje ani ty minimální technické parametry. Na snímku je silnice číslo 35 mezi Libercem a státní hranicí, která získala ocenění Stavba roku

Zdroj: Deník

NEJNOVĚJŠÍ VIDEO Z REGIONU
Oslavy pátého ligového titulu fotbalistů FC Viktoria Plzeň
DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdroj: Tomáš Vacek