Zdroj: Roman Růžička
Zdroj: DENÍK/Petr Krňávek
Přemostění Velemyšlevsi na silnici I/27 z Žatecka do Mostu zařadilo tento úsek první třídy mezi ty rychlejší
Zdroj: Deník/Hynek Dlouhý
Nejpomalejší silnice první třídy v Česku: v úseku I/14 mezi Trutnovem a Náchodem pojedete sotva čtyřicítkou. A zablokování jízdního profilu je zde běžné
Zdroj: DENÍK/ Jaroslav Pich
Značná část silnic první třídy je chronicky přetížena kvůli chybějícím dálnicím. Na snímku je ucpaný průtah Náchodem, který měla už dávno nahradit D11.
Zdroj: DENÍK/ Jiří Mach
Mapa průměrných rychlostí na všech silnicích 1. třídy v Česku
Zdroj: Redakce
Nejrychlejší dvouproudá silnice v Česku spojuje dálnici D5 s Chebskem průměrnou rychlostí téměř 80 kilometrů za hodinu. V pozadí lávka pro pěší. Snímek z roku 2007 před dokončením nově vznikajícího průtahu.
Zdroj: Ivan Tomášek
Díky modernizaci silnice I/34 mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradce by se zde mělo jezdit rychleji než kilometr za minutu. Celorepublikový průměr na jedničkách je jen 57 kilometrů v hodině
Zdroj: Deník / Loskot Jaroslav
Řadu silnic první třídy trápí kromě nedostatečné šířky také stav vozovky. Na snímku jsou hluboké koleje vyjeté na silnici I/17 z Chrudimi do Hrochova Týnce
Zdroj: Karel Dvořák
Takhle by měly vypadat všechny silnice první třídy. Teoreticky. V praxi jich polovina z nich nesplňuje ani ty minimální technické parametry. Na snímku je silnice číslo 35 mezi Libercem a státní hranicí, která získala ocenění Stavba roku
Zdroj: Deník